Ersoy: Sirkeci Garı’nı yeniden kültür ve sanatın merkezlerinden biri haline getiriyoruz

Ersoy: Sirkeci Garı’nı yeniden kültür ve sanatın merkezlerinden biri haline getiriyoruz

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Sirkeci Garı'nın yeniden kültür, sanat ve yaşam merkezi olarak düzenlendiğini bildirdi.

Ersoy, yaptığı açıklamada, “İstanbul’un Avrupa’ya açılan tarihî kapılarından biri olan Sirkeci Garı’nı özgün mimarisini koruyarak yeniden kültür, sanat ve yaşamın merkezlerinden biri haline getiriyoruz” ifadelerini kullandı.

Sirkeci Garı'nın ulaşım işlevini koruyacağını belirten Ersoy, “Sirkeci’de ulaşım işlevini korurken; kütüphaneler, sergi alanları, sanat galerileri, tiyatro ve etkinlik alanlarıyla yaşayan bir kültür adası oluşturuyoruz” dedi.

Tarihi yapının gün boyu insanların vakit geçirebileceği bir yaşam alanına dönüştürüldüğünü vurgulayan Ersoy, “Gün boyu insanların vakit geçirebileceği, tarihî dokusuyla yaşayan bir şehir alanı olarak yeniden şekillenen Sirkeci Garı’nı İstanbul’a yeniden kazandırıyoruz” açıklamasında bulundu.

Sirkeci Garı'nın İstanbul'un hafızasında özel bir yere sahip olduğunu belirten Ersoy, “Şehrin hafızasında özel bir yere sahip olan bu tarihî mirası, gelecek nesillere yaşayan bir kültür alanı olarak bırakacağız” ifadelerini kullandı.

  Hibya Haber Ajansı